dinsdag 21 juli 2009

bobo

al maanden roep ik dat mijn in kenia gekochte plastic schoentjes héél handig zijn in het regenseizoen. dat blijkt waar te zijn. bobo-dioulasso, de tweede stad in burkina faso, is momenteel nogal nat, en derhalve mijn voeten ook; maar dat maakt dus niks uit! los van het feit dat ik straks vast gangreen aan mijn tenen ontwikkel (rondlopen in natte schoenen lijkt me niet voortvarend voor de voeten) is het fijn om dergelijke vermoedens bevestigd te zien krijgen.

enfin, burkina faso dus. om hier te komen heb ik al wat andere landen gezien, waarvan ik graag verslag had uitgebracht als ik 1) tijd had om een computer te vinden en 2) een computer kon vinden. snapt u hem nog? het punt is, i have a train to catch. of eigenlijk een boot, en wel die overmorgen in mopti (mali) die me naar tombouctou (timbuktu, u weet wel, uit de donald duck) zal brengen. die boot gaat maar eens per week, volgens mijn 8 jaar oude lonely planet.

en derhalve haast ik mij naar mopti. om daar te komen ging ik door nigeria, benin, togo en nu dus burkina faso. overigens valt het haasten wel mee hoor: ik ben overal een dag of twee en dan neem ik weer de bus naar het volgende plaatsje. nu ben ik dus is bobo, alwaar ik in het internetcafé waar ik thans verblijf een nederlander tegen het lijf loop (hij leek zo op een nederlander - sandalen, beige broek van die zakken aan de zijkant, brilletje met touwtjes eraan - dat ik hem aansprak, en jawel hoor). enfin.

Geen opmerkingen: