donderdag 23 april 2009

shoot to kill

op mijn twitterdingetje wilde ik uiten dat ik trots op nederland was, maar wegens rita verdonk moest ik daarvan af zien. het is toch niet normaal hoe 1 vrouw een heel land op de knieen dwingt! die censuur, daar moeten we sinds de oprichting van haar partij maar mooi mee leren leven.

maar goed, trots was ik dus wel, voornamelijk op onze minister van buitenlandse zaken. deze man gaat bij de naam van maxime en is doorgaans een vervelende windbuil met arrogante trekken om zijn mond waaruit een zuidelijk accent tevoorschijn komt. een bijzonder onfortuinlijke combinatie, maar nu heeft hij toch iets goeds gedaan.

maxime heeft geld vrijgemaakt dat via via via terecht dient te komen bij de afrikaanse unie die soldaten naar somalie gaat sturen. daarmee wil hij, zoals hij zelf twittert, iets doen aan de oorzaken van de piraterij. applaus mijnderzijds hiervoor.

vorige week bepleitte een hooggeplaatste amerikaanse gek dat de piraten gedood dienden te worden, dat zou ze leren! ik schreef een vlammend betoog voor mijn klasje 'het gebruik van geweld in het internationale systeem'; mijn docent vond dat ik beter niet het woord 'idioot' kon gebruiken in juridische argumenten.

godsamme.

Geen opmerkingen: