dinsdag 28 april 2009

marshal

het afstuderen is nabij (akkoord akkoord, eerst al mijn papers en examens, maar als we dat nu even laten voor wat het is, dan is het afstuderen nabij). enfin. twee dagen zijn er nodig om ons onze diploma's te geven: woensdag 20 mei krijgen we onze universiteitsdiploma met alle andere graduates van columbia, en de dag daarna krijgen we onze law school diploma. beide keren dienen we aan te treden in blauwe habijt. dat ziet er ongeveer zo uit:


welnu, om dit hele feest ordentelijk te laten verlopen werd er een poosje geleden een mail rondgestuurd met het verzoek om je aan te melden als graduation marshal. dat is iemand die weet waar zijn klas moet zitten en overeenkomstig handelt. niemand die echt veel zin had in extra verantwoordelijkheden echter, dus een maand later werd toch nogmaals het dringende verzoek gedaan om je aan te melden. dit was tenslotte de laatste kans om je 'op te werpen als leider onder leiders' (dergelijke indoctrinatie is me inmiddels gewoon).

goed, dacht ik, ik maak mezelf wel nuttig. ik stuurde een mail terug naar de marshalmevrouw, zonder in te gaan op de vraag 'please describe an experience (professional or personal) that you feel prepared you to serve as a graduation marshal'. kom nou, doe even normaal, schreef ik terug: 'i could say something about my extra-curricular activities during the years at the university of amsterdam and here at columbia, but I think that everyone who is at columbia must be able to serve as a graduation marshal; it's not that hard, is it? i just think that someone should take the responsibility to help out during the ceremony, and i am willing to do so.'

net kreeg ik een mailtje met de hartelijke felicitaties voor mijn uitverkoring als marshal en of ik 18 mei op de vier uur durende (4! uur!) training wil komen - lunch wordt geserveerd. lieve hemel. om ons te onderscheiden van de rest (de gewone student, de plebejer) krijgen we een vette aiguillette op onze tuniek. ik zeg het je, een droom gaat in vervulling.

1 opmerking:

Arnoud zei

Nice! Gefeliciteerd!

Nog tijd voor een biertje deze week? Lijkt me gezellig. Ik vlieg zaterdag weer weg, een biertje in NL kan dan ook. ;-)