vrijdag 24 oktober 2008

dagje vn


in de vn was ik vandaag. in de eetzaal, om precies te zijn, alwaar de chinese minister van buitenlandse zaken jiechi op de foto ging met het gehele chinese koksteam. de people's republic of china verzorgt deze week namelijk het eten in de eetzaal van de vn. en dus zat ik daar op de kosten van de chinese burger garnalen en ander zeespul tot mij te nemen, terwijl ik samen met mijn klasje 'un peacekeeping' in gesprek was met wat hoge meneren van de un peacekeeping afdeling. deze drukten mij overigens op het hart dat ik - zolang ik nog jong en vitaal ben - niet op het hoofdkwartier in new york moet gaan werken.

daarna gingen we naar de canadese permanente afvaardiging bij de vn, alwaar de onder-ambassadeur normandin (die allerlei peacekeeping vergaderingen en clubjes heeft voorgezeten) ons te woord stond over peacekeeping gerelateerde onderwerpen. we waren van te voren door onze chinese (toevallig) professor er nadrukkelijk op gewezen dat we intelligente vragen moesten stellen, dus ik had me bijzonder goed voorbereid voor deze ontmoeting. studeren an sich in new york verschilt niet wezenlijk van studeren aan de uva, maar het zijn de omgeving en de mensen alhier die het de moeite waard maken.

Geen opmerkingen: