zaterdag 18 oktober 2008

hak tak 2

ik houd van de dagen dat je merkt dat een nieuw seizoen begonnen is. de eerste bladeren liggen op de grond en de bomen beginnen gelig te worden. lang leve de herfst! de welbekende new yorkse indian summer laat overigens nog niet echt van zich spreken: de zon schijnt wel, maar een gure wind laat niet toe dat je je sjaal vergeet om te doen. nu ja, het loopje van huis naar de faculteit is 15 minuten, dat overleefde ik nog net.

terwijl ik vandaag in de bieb aan het werk ben voor mijn nieuwe baantje bij rosenblum, en dus een beetje relaxed artikelen op het wereldwijde web aan het zoeken ben over sociaal en economische rechten (op dit moment pluis ik het recht op water, zoals dat in de zuid-afrikaanse grondwet is geformuleerd, uit), krijg ik allerlei meldingen binnen van medestudenten die de stress niet meer aankunnen. verjaardagsfeestjes worden bijvoorbeeld afgelast omdat er nog papers geschreven / teksten gelezen / zaken voorbereid dienen te worden.

wat zonde voor deze studenten, dat ze niet lekker kunnen genieten van een laatste jaartje voordat ze voor megabedragen hun ziel en vrije tijd verkopen aan advocatenkantoren. ik schop nu nog even liever door een stapel bladeren dan dat ik op mijn vrije zaterdag aan het werk ben. uhm... nou ja, het concept 'weekend' heb ik nooit goed begrepen. vorige week hadden d. en ik een 'beeldschermvrije dag', dat was wel een succes. deze week lukt dat even echt niet, maar volgende week! volgende week heb ik weer zo'n dag!

Geen opmerkingen: