woensdag 15 oktober 2008

driewerf scheepsrecht

het derde en laatste debat zit er net op. ik denk dat obama weer heeft gewonnen, maar ten eerste is mijn mening maar mijn mening en ten tweede ben ik nogal bevooroordeeld. ik kan mccain slecht aanhoren dan wel -zien, omdat hij iedere keer weer van die dooddoeners gebruikt.

'look at my record.'
'obama needs to understand.'
'i still have the scars of surving in vietnam / standing up against my own party / being a maverick.'

obama heeft dezelfde dooddoeners hoor, en zinsloopjes en maniertjes. en obama net als mccain brengt een hoop onwaarheden naar voren. maar ik kan hem beter tolereren, omdat hij nederiger lijkt. hij raakt niet geirriteerd als mccain hem aanvalt. mccain daarentegen zat zich duidelijk te verbijten tijdens bepaalde delen van het debat, begon met zijn ogen te rollen en maakte een aantal zeer sarcastische opmerkingen.

de belangrijkste vraag was die over de hardheid van de campagnes. tijdens een verkiezingsbijeenkomst met palin werd geroepen dat obama een terrorist was en dood moest. een democraat in het kamp van obama had gezegd dat mccain en palin de rassensegregatie willen terugbrengen. beide dingen dienen genuanceerd te worden, maar opvallend was dat obama duidelijk aangaf dergelijke uitingen ontoelaatbaar te vinden. mccain weigerde afstand te doen van de uitingen en verkondigde trots te zijn op de mensen die naar zijn rallies komen.

obama ligt inmiddels tamelijk voor in de peilingen, dus mccain had deze avond glansrijk moeten winnen om weer terug in de race te komen. aangezien hij - naar mijn bescheiden mening - niet de kans zag om duidelijk zijn stempel te drukken op het debat, lijkt het mij dat het meer en meer een gelopen race wordt voor obama. in drie weken kan er echter nog een hoop veranderen. we wachten rustig af.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dank voor je heldere kijk op de zaak. Ook namens oom J!
Maar: driemaal is scheepsrecht
en driewerf Hoera!
Leuke mix maak je ervan!