zondag 19 oktober 2008

flyer? button?

dit was in 2004. god verhoede dat dit weer gebeurt (want dan wint mccain). ik zou een steentje kunnen bijdragen door een paar dagen campagne te gaan voeren voor obama. new hampshire in het noorden is een swing state: het verschil tussen de democraten en de republikeinen is vrij miniem en het is de enige staat in dit door de democraten beheerste gebied (het hele noord-oosten stemt voor obama) waar de 'grand old party' van mccain nog een kansje maakt. het weekend van 31 oktober zou ik daar best een of twee mensen kunnen overtuigen.

maar is het niet raar om als buitenlander je zo te mengen in de interne politiek van een ander land? akkoord, de president van de vs bemoeit zich de hele tijd met de rest van de wereld en derhalve heb ik als wereldburger er belang bij dat er een democratische president komt. maar toch, het is een klein beetje vreemd nietwaar? daarnaast is obama natuurlijk cool, maar er zijn ook een aantal dingen waar ik moeite mee heb. zoals het feit dat hij niet een overtuigde aanhanger is van de verenigde naties.

ik weet het niet. overtuigen jullie mij eens van het goede in dezen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Niemand kan je blijkbaar overtuigen! Tsja, dan toch je eigen gevoel maar volgen.

Anoniem zei

Tsja.. de keuze is tussen rechts (Obama) en rechtser (McCain). Why bother?

Eva Groen zei

Is het echt het probleem dat je niet zeker weet of je wel wil dat Obama wint? Want dat is volgens mij easily solved. Er zal nooit een presidentskandidaat zijn in de VS met wie je het in alles eens bent, maar bijvoorbeeld de gevolgen voor de gezondheidszorg in Amerika moeten genoeg zijn voor een geloof in Obama. Dan kun je zaken als abortus of het risico op Palin (om maar een paar absoluten erbij te halen) nog buiten beschouwing laten.

Dus ik zeg: go! Kies! Zelfs als de keuze niet ideaal is, we moeten kiezen. Kritiek is voor mietjes.

Plus, het is leuk.

Liefs! Eva