dinsdag 2 september 2008

coole brugger

de eerste schooldag was vandaag. gister had ik bij de h&m een nieuw outfit aangeschaft (dat is natuurlijk noodzakelijk, en bij een nieuw outfit moet je denken: meerdere blousjes, truitjes en riemen; juist omdat je 's ochtends nog minstens drie keer van outfit moet kunnen veranderen. enfin.) en vanochtend ging ik al vroeg naar de law school om braaf al mijn boeken aan te schaffen zodat ik voorbereid zou zijn. (het is zo anders dan het amsterdamse, waarbij ik de dag voor het tentamen even een boom basic doorbladerde. en verder eigenlijk ook bijna nooit naar college ging, en tijdens dat ene college waar ik dan wel heen ging op mijn gameboy zat te spelen. je mag wel zeggen - echt, het mag gewoon - dat het een regelrecht wonder is dat ik nu op columbia zit.)

ik kocht dus boeken. 4531. dat zijn het aantal pagina's die ik tot mij moet gaan nemen gedurende dit semester. bedenk deze pagina's even vastgemaakt in een reader of boek en zie mij dan met dat pakket door de gangen van de universiteit schuilen. ik viel bijna achterover, zoveel kilo zat er in mijn bruggerrugzak. een beugel en wat acne op mijn voorhoofd ontbrak er nog net aan.

de eerste les was trouwens genieten. ik - altijd te laat zijnde voor alles - zag door het ruitje in de deur dat de klas al begonnen was. kutje. dus ik open de deur en mompel een schuldbewust sorry terwijl ik schuin door de klas moet om de enige overgebleven lege stoel te bemachtigen. geruidloos probeer ik mijn readers, collegeblok, pen, marker, agenda en beker met melk uit mijn tas te halen, een hopeloos mislukte exercitie. ik kijk vanonder mijn wimpers een beetje om me heen en vraag me af waarom iedereen de grondwet van de vs voor zijn neus heeft. un peacekeeping heeft daar toch niet zoveel mee te maken?

ik probeer op te letten, maar val duidelijk midden in een uitleg van het een en ander waar ik niks van snap. 'oh nee', dacht ik, 'het begint nu al'. dan zegt de docent: 'that's it for now, i see we have to get out of here for the next class.' ja. juist. leuk. ik zat bij constitutional law, mijn klas zou pas tien minuten later beginnen. en ik dacht potverdrie nog wel dat ze hier niet aan academische kwartiertjes deden! ik probeerde heel cool om me heen te blijven kijken (cool is in mijn geval benader-me-niet-met-een-vraag-of-opmerking-want-ik-bijt-je-neus-eraf). nou ja. morgen weer een poging.

ps de eerste alinea is bijna helemaal uit mijn nek gezogen: ik heb bijvoorbeeld niet eens een gameboy. (zien jullie dat ik hier twee spreekwoorden probeer te combineren?)

1 opmerking:

Anoniem zei

Was dit niet 3 weken geleden? (en 6jaar, en 12 jaar)