maandag 28 juli 2008

camping

ik was even er tussenuit, ben even op adem gekomen, heb even de boel de boel gelaten en weer even de batterij opgeladen. en waar kan je dat het beste doen dan op een camping in het prachtige noord-hollandse ursem. 'op de camping' is een relatief begrip overigens: vanwege het mooie zomerweer, het begin van de bouwvak en het gebrek aan een reservering stonden we op het parkeerterrein. de pret mocht dat niet drukken, want de echte campingervaring krijg je pas als je heel nodig moet plassen maar eerst een heel eind moet lopen met een wc-rol in de hand.

beter kon ik mijn voorlopig laatste weekend in nederland trouwens niet besteden: hollandser dan de camping in ursem wordt het niet. op vrijdagavond reeds vielen we met de neus in de boter: karaoke in de kantine. op zaterdag was er een frikandellen-eet-wedstrijd met aansluitend dj koen en op zondag de wekelijkse bingo. ik ben van mening dat een gezonde dosis schaamte een mens absoluut niet zal schaden, maar de vrienden van d. dachten daar anders over en leefden zich uit op de bohamian rapsodie en ademloos. toen ging ik maar even een rondje om de ursemmerplas (met oud-hollands botulisme, altijd gezellig) lopen met een metgezel die ook jeuk had gekregen.

ik vind het prachtig, zo'n nederlandse camping: bij iedere kipcaravan staat een partytent; alle mannen hebben een bierbuik waar een wit t-shirt met schreeuwerige teksten overheen is gespannen en de vrouwen zijn allemaal net te dik en net te bruin. en iedereen heeft het reuze naar zijn zin met de muziek van jantje smit en gerard jolink. donderdag vlieg ik naar new york, maar het was mooi deze hollandse ervaring toch nog even meegepikt te hebben.

Geen opmerkingen: