dinsdag 24 juni 2008

smelten op zanzibar

weet je wat er gebeurt als je je een jaar niet wast? niet zo veel eigenlijk. volgens de nrc next van gister (ik heb hier goede connecties, zoals u kunt zien) kan er eventueel een infectie onder je huid ontstaat, maar dat is wel zo'n beetje alles. en oh ja, je kan eventueel gaan kraken als je je omdraait in je bed. zo ver was het met mij nog lang niet, aangezien ik dan wel niet douchte, maar af en toe best een emmer met koud water tot mijn beschikking had. en hier op zanzibar zelfs een douche met koud water! lang leve zanzibar.

veel toeristen wel, op zanzibar. en dan is het hoogseizoen nog niet eens begonnen. terwijl ik gister in een matatu naar het strand zat, zag ik een bus vol mzungu's voorbij komen. op de zijkant van die bus was 'queens palace dive resort' geschreven: die mensen werden opgehaald van de boot en linea recta naar hun viersterrenhotel gebracht waar ze de rest van hun vakantie niet meer vanaf komen. oke oke, misschien is het niet zo erg, maar ik begrijp gewoon niet zo goed dat je helemaal naar zanzibar komt en dan niet met een matatu gaat. of anderszins probeert enigszins het leven hier te begrijpen.

aan de andere kant: ieder zijn vakantie. ik geniet erg van het ouwehoeren met mensen hier, anderen liggen liever aan het strand en dat is natuurlijk prima. maar het is zo leuk om te ouwehoeren! eergisteravond liep ik door de straatjes van zanzibar toen ik plotsklap michael jackson uit een van de openstaande deuren hoorde schallen. toen ik ging kijken - het is tenslotte micheal jackson - zag ik dat zijn history tour werd uitgezonden (de video daarvan heb ik wel honderd keer gezien). ik werd uitgenodigd om mee te kijken, en vervolgens zat ik met vijf oudere islamitische mannetjes naar mj te kijken die aan de lopende band obscene gebaren maakte (het grijpen in de kruis, u weet wel).

vervolgens begon de wedstrijd italie - spanje en ook die mocht ik daar kijken. terwijl de helft van de mannetjes langzaam in slaap viel zag ik dat italie verloor (potverdrie! nu moet ik wel voor de duitsers zijn...). weet je wat het is: het is gewoon heel leuk om samen te smelten met de plaatselijke bevolking. aan de andere kant, ik zit nu al twee uur in een internetcafe te chatten met e. zeer goede besteding van mijn tijd, maar echt smelten doe ik niet. ach. soit!

Geen opmerkingen: