donderdag 26 juni 2008

in mombasa

's nachts op een boot klinkt in theorie erg leuk (niks dan donker water, de wind, de sterrenhemel en jezelf), maar in praktijk is het toch lichtelijk arelaxed. ik was natuurlijk bijna te laat, en derhalve greep ik mis bij het matras-uitdelen. slapen op de harde ondergrond van de boot terwijl de motor hard bromt is niet de meest prettige wijze van in slaap vallen. dat lukte dan ook niet. niet dat dat echt geeft, want de sterrenhemel was inderdaad heel mooi - de melkweg op zee is erg indrukwekkend. het ochtendgloren was tevens iets wat ik niet had willen missen. end goed all goed.

daarna moest ik rennen om mijn bus naar mombasa te halen (in principe had ik twee uur tussen het aankomen van de boot en het vertrek van de bus, maar dergelijke aansluitingen zijn in oost-afrika erg krap...). die bustocht was wederom lang lang lang, en de weg bompelig, maar what's new. ik werd op zanzibar een beetje onrustig, omdat ik niet in een bus zat, en hier in mombasa weer, dus eigenlijk moet ik maar eens beginnen met afkicken... of ik ga gewoon in nederland alleen maar in een bus zitten, en dan door heel nederland reizen (dat is een reis van zo'n drie uur; schiet niet echt op).

anyway, ik ben nu dus in mombasa, wat goed voelt (toen ik de grens met kenia weer overstak voelde het echt alsof ik thuis kwam). het is zo'n verschil met drie maanden geleden toen ik hier voor het eerst was: ik was doodsbang beroofd te worden en zou voor geen goud in het donker lopen. nu hobbel ik 's nachts door kleine steegjes, wereldwijze burger die ik ben geworden. vanavond met de trein naar nairobi: dan ben ik weer thuis!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mag ik je alvast een warm welkom thuis wensen! In Nairobi wel te verstaan.
Je hebt dan nog fijn een paar dagen om (jawel) afscheid te nemen van je Afrika avontuur!
En dan......

Anoniem zei

Wat klinkt dat goed, je bent weer thuis! Dat betekent dat je het erg naar je zin hebt gehad. Maar ook aan dit avontuur komt, helaas, een einde. Op straks naar het volgende avontuur. Alles heeft zo zijn charmes.
Neem nog maar even alles goed in je op in Kenia.
Liefs
Maaike