vrijdag 27 juni 2008

in nairobi

ik ben weer terug. ik ben weer in nairobi, en boy, wat voelt dat fijn. direct na mijn aankomst nam ik een warme warme douche (onder een piesstraaltje, dat dan weer wel) om vervolgens mijzelf te spoeden naar kantoor waar ik met open armen door werkelijk iedereen werd ontvangen. dat was erg fijn. na te hebben geluncht en biertjes te hebben gedronken met mijn vrienden heb ik nu vanavond niet zoveel te doen. een filmpje misschien?

iemand vroeg me om alles te vertellen wat ik had meegemaakt, wat logischerwijs een onmogelijke opgave is. het is goed om zo nu en dan wat blogjes terug te lezen, omdat dat me direct weer terugbrengt naar de plaats van handeling. een ding zal ik echter nooit vergeten: al die fantastische mensen die ik heb ontmoet de afgelopen drie weken. langzaam beginnen de mailtjes binnen te druppelen van hen aan wie ik mijn emailadres had gegeven. zonder er nou heel dramatisch over te doen, wil ik toch even kwijt dat ik de gastvrijheid van oost-afrikanen ongelooflijk vind.

zie hieronder een onvermijdelijk lijstje.
mooiste land: rwanda
leukste stad: bujumbura
fijnste douche: weer terug in nairobi
ergste busrit: van bujumbura naar kigoma
meeste toeristen (en derhalve stomste plek): dar es salaam
leukste ontmoeting met: jean-ali in bujumbura
meeste indruk achtergelaten: gedeelde eerste plek voor goma in congo en het genocide museum in kigali
mooiste zonondergang: op zanzibar
beste voetbalwedstrijd gekeken in: kampala (nederland - italie)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Maar het allerbeste was toch zeker wel: 5 en een halve maand oost afrika beleven!!!

Anoniem zei

Maar geen wilde beren gezien...