zaterdag 31 mei 2008

links!

ik ben ingeburgerd, het is nu officieel. als ik op de stoep loop (of dat wat voor stoep moet doorgaan), of op de trap, of waar dan ook, hence, als ik ergens loop, en er komt een tegenligger aan, dan stap ik automatisch naar links. het heeft vier maanden geduurd voordat ik dat als een vanzelfsprekendheid ging beschouwen, maar nu doe ik het. (voor een ieder die helemaal niet snapt waar ik het over heb: in kenya rijden ze aan de verkeerde kant van de weg, namelijk aan de linkerkant. dat zet zich door in het gedrag van alle weggebruikers, inclusief de voetgangers: je loopt aan de linkerkant van het pad.)

het zal wel weer even duren voordat ik van deze gewoonte afgestapt ben en ik derhalve ook geen gevaar meer ben in het amsterdamse verkeer. ik heb echter wekenlang het levensgevaarlijke verkeer in nairobi weten te overleven, dus ik denk dat ik amsterdam ook wel aankan. al zal dat zonder mijn beste vriend, mijn fietsje, moeten. ik hoop dat ik voordat ik weg ga een goed onderkomen voor hem heb gevonden. gegadigden genoeg overigens, elke dag wordt er aan mijn hoofd gezeurd door jan en allemal. weinig subtiel.

Geen opmerkingen: