zaterdag 24 mei 2008

favoriet

weten jullie nog, het mesincident? een van de eerste dagen aan de desk: een vluchteling die de resettlement medewerker naast mij probeerde aan te vallen met een mes. ik dacht dat niemand gewond was geraakt, omdat de bewakers er net op tijd bij waren om hem tegen te houden. gister echter kwam ik erachter dat mijn favoriete bewaker (diegene die me de eerste dag dat ik moest werkte het hele gebouw liet zien, en altijd heel vrolijk is) neergestoken was door deze vluchteling. afgelopen woensdag was de rechtzaak waar hij moest getuigen. toen ik bij een van mijn bazen ging vragen of zij wisten dat hij was neergestoken, zeiden ze: jazeker, hij kreeg een pizza van ons de volgende dag.

een pizza! als je bent neergestoken! lieve hemel, unhcr is zo'n ongelooflijk slechte baas voor haar niet 'normale' medewerkers (dat is dus: de bewakers en de tolken). voor de rechtzaak moest hij vrij vragen in plaats van dat hij die dag van unhcr cadeau krijgt. schandalig dus, vind ik eigenlijk. bedenk daarbij dat ze zes dagen per week moeten werken, 12 uur per dag (ze beginnen om 6 uur 's ochtends en worden om 6 uur 's avonds afgelost door de nachtploeg). ik heb er echter nog nooit een op sjachrijnigheid kunnen betrappen. oke, ik ben dus fan van de bewakers.

Geen opmerkingen: