donderdag 17 april 2008

strip

voor alles is een eerste keer: zo ook voor de eerste keer dat ik ruzie met iemand hoger in hierarchie maak. we zijn allemaal dozen van de ene kamer naar de andere aan het verplaatsen (op zich natuurlijk al reuze efficient), en ik moest dat coordineren. deze mevrouw ging echter elke keer er doorheen zeuren, mijn verhuizers daarbij in de war brengend en daarmee de boel in totale chaos en onlogischheid achterlatend. toen ben ik boos geworden. nu zijn we weer vrienden hoor, maar ik zei even in het nederlands: jezus mens, als je het zo goed weet, doe het dan zelf! zij spreekt de hele tijd swahili tegen mij, dus ik vond dat het kon. en het lucht op. maar netjes is het natuurlijk niet.

heb trouwens erg veel respect voor de verhuizers en de schoonmakers: de meeste zijn erg arm, eten dus ’s ochtends niet, maar zijn wel de hele tijd in de weer met zware dozen in de brandende zon. een paar van de verhuizers had hun t-shirt / trui uitgetrokken, zoals je dat doet als je hard moet werken en het heel warm hebt. de baas vond dat echter niet ethisch en dus moest het weer aan. jammer hoor.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb je het goedgemaakt met stroopwafels?

Anoniem zei

Ongepast, misschien, maar niet ethisch?

Evelien zei

ethiek: dat wat zich bezighoudt met wat goed en kwaad is
niet ethisch: ...

okee, ongepast is een beter woord