dinsdag 4 maart 2008

mes

mijn eerste dag alleen aan desk duurde een uur.

om negen uur kwam er een man met een mes in zijn opgeheven hand binnenvallen die onsuccesvol door een vrouwelijke bewaker werd tegengehouden. ze kwamen door de deur van resettlement, maar aangezien er geen muren in ons kantoor zitten, maakt het niet zoveel uit waar je binnenkomt. de man was duidelijk op zoek naar de vrouw die naast mij zat, en hij kwam dichterbij, maar net op tijd kwam een andere bewaker binnen. met zijn tweeen probeerden ze hem naar buiten te sleuren, nog steeds met dat mes glinsterend in zijn hand.

het ging zo snel, ik had niet echt tijd om ook maar iets te doen. andere medewerkers schreeuwden 'he has a knife, he has a knife' en ik stond daar maar, te kijken hoe de man uiteindelijk werd overmeesterd.

normaal gesproken (voor zover je over 'normaal' kan spreken) wordt de desk gesloten bij een geweldsincident. dinsdag is echter de drukste dag, en toen de bewakers begonnen met het ontruimen van de binnenplaats brak er een enorme rel uit. de tolken deden hun best uit te leggen waarom we dichtgingen (iedereen had natuurlijk al gezien dat er een man met een mes was), maar daar werd niet naar geluisterd. de baas van het gehele kantoor besloot toen maar dat de desk open moest blijven. ik werd vervangen door een andere medewerker, en zit nu achter mijn computer weer kalm te worden.

het werken hier is deze week even niet zo heel erg leuk.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dat is nog al wat. Voor ons hier zijn dat niet alledaagse praktijken. Waarschijnlijk gebeurd het daar toch wel wat vaker en zal het misschien niet de laatste keer zijn dat je zo iets mee maakt. hoe dan ook, het maakt een hoop indruk op je. Ik hoop voor je dat het verder rustig blijft. Houd jezelf goed in de gaten he zus!!!
Liefs
Maaike