zondag 16 maart 2008

de toerist

vandaag heb ik de hele dag de toerist uitgehangen. het begon toen ik met mijn huisgenoot en chauffeur naar karen reed, een suburb van nairobi en hangplek van alle (britse) expats. karen is vernoemd naar karen blixen: de schrijfster van het boek 'out of africa' (de film is met meryl streep en robert redford). als je door karen rijdt, lijkt het net alsof kenia nog steeds een kolonie is van engeland. huizen gebouwd in britse koloniale stijl, en heel veel witte mensen. ik voldoende me er absoluut niet op mijn gemak.

anyway, karen heeft een aantal interessante plekken, zoals het weeshuis voor verweesde - wilde - dieren, de giraffenuitgaansplek en de hoofdingang van het nationale park van nairobi. al deze dingen waren ongelooflijk cool. zo heb ik in het weeshuis mijn geadopteerde neushoorn opgezocht (shida oftewel 'het probleem'), heb ik getongd met een giraffe (ik beleefde er geen plezier aan en dan mag het volgens het huidige parlementaire debat) en een safaritour van drie uur in een gammele bus gemaakt door het nationale park.

van dit alles uiteraard honderden foto's genomen. van de giraffen, de apen, de leeuwen, de zebra's, en nog een keer de zebra's, de antilopen, de krokodillen, de luipaarden (allemaal in het wild, vlak naast de bus, super cool). honderden foto's. op dit moment is echter een onbekend persoon daarvan aan het genieten, want tijdens de rit in de matatu terug naar de stad is mijn fototoestel gestolen. zo klote, want het was zo'n leuke dag. ik denk dat ik terecht mag zeggen: godverdomme.

Geen opmerkingen: