vrijdag 21 december 2007

five days hollandia

ik begin steeds meer te beseffen dat ik bijna weg ben. van iedereen moet ik afscheid nemen, en waarschuwen aanhoren over hoe gevaarlijk nairobi is en hoe fantastisch new york. het is echt allemaal lief bedoeld, maar ik kan het nu even niet meer aanhoren. gelukkig ga ik morgen een week naar kopenhagen, alhoewel ik niet echt de rust in mijn lijf heb om niksig niks te doen in denemarken.

ik heb nooit stil gestaan bij de effecten van een half jaar weggaan, laat staan van anderhalf jaar. wat ik praktisch achterlaat hier zijn alleen mijn vrienden en kennissen. studeren en werken zal ik niet missen, want dat ga ik in nairobi ook doen. nu ben ik ook niet iemand die makkelijk vriendschappelijke contacten legt, dus ik vrees de eenzaamheid.

dat maakt het direct ook spannend en een uitdaging: ik kan niet terugvallen op het gebruikelijke biertje in de gaeper. dat is wel eens goed. time to grow up.

1 opmerking:

maaike en gerard zei

Ik wil de eerste zijn die een reactie plaatst. Hopelijk voor jouw neit de laatste. Leuke site, leuk om zo bij te houden. Kan je al je belevenissen met ons delen, als je wilt. Kan ik straks aan uk vertellen wat zijn/haar tante allemaal mee maakt.
Hou je taai en succes in Kenia.
Liefs
Gerard, Maaike en uk