zondag 8 november 2009

potje v

groenlinks amsterdam heeft een clubje - vooral oudere heren, maar ook een enkele dame - die elkaar op onregelmatige basis op zondag ontmoeten in ofwel het rembrandt- danwel het oosterpark. twee of drie keer heb ik meegedaan, daarna vertrok ik voor 540 dagen (u wel bekend). maar vandaag, op de dag die begon met stralend blauwe hemel maar die om omstreeks 2pm (het moment dat wij elkaar zouden treffen) grauw, grijs en koud was, vandaag werd er weer gevoetbald.

van de p. was mee, niet alleen voor de rijm, maar ook omdat het me handig leek om enige versterking in te schakelen. het mocht niet baten. de 49e en 56e jarigen hakten ons in de pan, ondanks verwoede pogingen van mijn persoon om beide heren een aantal blessures toe te delen.

het werd 10-6, waarbij wij niet de thuispartij waren. hoe dan ook: van die 6 scoorde ik er wel 5, eentje vanuit stilstand waarbij ik de bal aannam op mijn rechterbovenbeen om vervolgens met mijn linkervoet te scoren. ziet u het voor u? het doelpunt was qua schoonheid vergelijkbaar met de goal van bergkamp tijdens de kwartfinale tegen argentinie op het wk 1998 (ik ken mijn pappenheimers).

enfin. mocht u op zondag in amsterdam zijn en u heeft zin in een potje voetbal met groenlinksers en een enkele niet-geallieerde (ik doel op van de p.) waarbij u vooral de kwaliteiten van de oudjes niet moet onderschatten: schroomt u niet om mee te doen!

Geen opmerkingen: