vrijdag 31 juli 2009

niamey demain

wat zonde toch dat ik uit timbuktu moest vertrekken; ik had het er echt heel leuk. de weg naar niamey voerde mij door de sahel terug naar mopti, met een gestrande dag in een klein kutplaatsje bij de malinese grens alwaar de bus naar burkina faso de volgende dag om 6u wou vertrekken. quid non. om half vier reden we weg. ondertussen leerde ik thee zetten op z'n tuaregs en verbond ik een mevrouw met een beenwond; driewerf hoera voor mijn nog nooit gebruikte verbandkitje. nu ben ik weer in ouagadougou om een dag wat onderhoudswerkzaamheden te plegen (goed eten, degelijk slapen, kleren wassen, fototoestel laten maken, buskaartje niamey kopen). morgen dus naar niger.

maar dan: na niger komt nigeria. niet per se omdat ik zo graag door schietpartijen reis, maar omdat mijn vliegtuig uit lagos vertrekt. (overigens wilde ik ook graag naar kano en bauchi, maar dat lijkt nu niet meer zo oppertuun.) volgens de ambassade kan ik nog steeds wel veilig door het noord-westen reizen, dus dat ga ik dan maar doen. maar eerst nog een week in zuid-niger! inshallah.

Geen opmerkingen: