donderdag 23 juli 2009

mopti

kennen jullie het verhaal van die boot die naar timbuktu gaat? ja, die ging niet.

gisternacht kwam ik om 2 uur aan in een stadje vlakbij mopti - een havenstad aan de rivier de niger. dat was op zich al arelaxed, want ik ken de weg hier niet zo goed. echt jammer werd het toen de man die mij uiteindelijk naar een hostel bracht vertelde dat er te weinig water in de niger is om naar timbuktu te varen. verdorie! daar had ik me nou zo op verheugd. vanochtend ging ik bij de rivier kijken, en hij staat inderdaad niet zo hoog. nog steeds wel indrukwekkend overigens, zo'n grijsgroene rivier door een woestijnlandschap.

maar goed. omdat ik nog steeds wel echt naar timbuktu wil, ga ik vanavond met een bus die richting op, en dan hopelijk morgen met een andere bus kom ik daar dan aan. c'est comme ça.

ondertussen is mopti bloedheet en erg toeristisch. ik at net een broodje bij een patisserie toen twee belgen binnenkwamen. diezelfde belgen kwam ik ook al tegen op de grens van togo en burkina faso; ze rijden op de moter van hier naar daar, wat best aardig is want dan hoef je niet de hele tijd op de bus te wachten. wel vervelend als je band lek is. nu ja. ik ga de hitte weer in. bootje baden in de niger, denk ik.

1 opmerking:

Maaike zei

Het regenseizoen is hier wederom geopend, doe mij die hitte dan maar. Het is niet voor niks "zomer".