zondag 28 juni 2009

mj

in 1997 kocht ik mijn eerste bandje, in de free recordshop op de nassaustraat. in 1998 schafte mijn ouders een cd-speler aan, een week later kocht ik mijn eerste cd voor 60 gulden. ik heb het bonnetje nog heel lang in mijn portemonnee bewaard, als aandenken aan mijn eerste stappen in de wereld van de muziek.

beide aankopen kwamen ten goede aan michael jackson: het bandje was blood on the dancefloor en de cd was history. sindsdien heb ik alle solo-cd's van mj gekocht, had ik een t-shirt van hem (twee keer in geslapen, geloof ik), kreeg ik een boek met plaatjes van hem van mijn beste vriendin op de middelbare school, heb ik moonwalker gelezen en zat ik op vrijdagavond 9 mei 1997 gespannen voor de tv toen ghost uitkwam.

to state the obvious: de laatste jaren ging het niet zo goed meer met michael jackson. toch ben ik een klein beetje verdrietig dat hij nu dood is, want nou ja, ik vond zijn muziek erg goed, en mj vond ik een bijzonder persoon. bla bla over al zijn excentrikiteit, maar dat deed niks af aan zijn bijdrage aan de popcultuur. dus. ik draai nog maar eens wanna be starting something. jammer hoor.

Geen opmerkingen: