donderdag 19 maart 2009

ready ready go

het mag dan voelen alsof een mannetjesbuldozer en een vrouwtjeshijskraan op mijn lichaam de tango hebben gedanst, ik kan niet anders dan uitkijken naar aanstaande zondag: dan heb ik weer american footballtraining!

de meisjes uit de llm (zij die dus een master volgen op de school of law) spelen op 4 april een wedstijd tegen de meisjes die in het laatste jaar van hun bachelor rechten zitten. de laatsten zijn allen amerikaans, mijn mede-llm-ers allen niet. we hebben derhalve eerst een hele avond besteed aan de spelregels (wat is een yard, wat is een touchdown, waarom is de bal niet rond... zucht...). ik was potverdorie de enige die de superbowl gekeken had. er werd veel gegiecheld, en men maakte zich nogal druk over de zwarte strepen onder de ogen (of die er wel met makeup-remover af ging).

ik moest me dus even over mijn eerste jeuk heenzetten, maar gister hebben we voor het eerst gespeeld, en vet! leuk! dat! het! was!! de zon scheen, en hoewel het footballveld in central park er wat dor bij lag, was iedereen bijzonder enthousiast en niet zo truttig als ik gevreesd had. dus bepaalden we posities, bedachten we codewoorden (wurst! tulpen!), en speelden we een wedstrijd of drie. als de quarterback nu 'e-ball, e-ball' (wat kort is voor eggball, of eve-ball) roept, dan weet ik dat ze de bal naar mij gaat gooien (ik ben right receiver omdat ik zo lekker kan vangen). nadat ik twee touchdowns maakte, kon ik ook goed oefenen op mijn victorydansje.

we gaan de komende weken drie keer per week trainen, zodat we die amerikaanse meisjes (die gecoached worden door vier footballjongens, maar pff) een buitenlands poepje kunnen laten ruiken. amerikaanse meisjes zijn doorgaans nogal bezig met hun haar en netgelakte nagels, dus ik maak me nergens zorgen over. ondertussen proberen we de mannelijke llm'ers ervan overtuigen dat ze een cheerleaderteam gaan vormen. go go llm-girls!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja dat dansje gaat het helemaal maken als je dat doet. En als je ook nog eens mannelijke cheerleaders hebt die op muziek van MJ dansen maken jullie de blits en.... heel belangrijk je gaat gewoon winnen!?
Dat goed kunnen vangen heb je natuurlijk van je zus afgekeken!!!