zaterdag 6 december 2008

concentratiestoornis!

ik zit op dit moment midden in een tentamen. een take home exam, wel te verstaan. 48 uur heb ik om te bedenken wat er mis is met de genocide conventie uit 1948 en te vertellen hoe het beter kan. vanochtend om 12 uur werd de opdracht opgestuurd, dus ik heb nog precies 41 uur en 1 kwartier om de opdracht af te maken. en om er nog maar een nummer tegenaan te gooien: ik mag niet meer dan 2500 woorden gebruiken.

het feit dat ik nu aan het bloggen ben betekent niet dat ik het examen al af heb. integendeel: ik heb net met moeite 500 woorden op papier gekregen. daarnaast heb ik de badkamer en de koelkast schoongemaakt, dit hele leuke liedje op youtube 100 keer bekeken, me aangemeld voor vakken van het volgende semester, torentjes gemaakt met de pepernoten die mijn moeder naar me had gestuurd, geskypt met mijn ouders en zus (plus zwager en nichtje: wat een leuk kind! ze lijkt een beetje op mijzelf, vooral der varkensneusje...), naar de starbucks heen en weer gelopen, gekeken of er voldoende was was om die te doen (dat was er niet), de nederlandse kranten gelezen, de test van simon gedaan, nu ja, en ga zo maar door.

het is niet dat de opdracht zo moeilijk is; dat is 'ie eigenlijk helemaal niet. daardoor voel ik ook geen stress, en zonder stress is tentamens maken eigenlijk ondoenlijk voor mij. ik zeg de hele tijd tegen mezelf: en nu ga je deze alinea aftikken! maar dan is er telkens wel iets anders dat mijn aandacht vraagt. ik moet van mezelf vanavond in elk geval twee derde van de opdracht afmaken. ik vrees dat het heel erg laat gaat worden...

Geen opmerkingen: