dinsdag 28 oktober 2008

campagnenieuws

terwijl ik in mijn nieuwe ochtendjasje zit te wachten tot d. ook wakker wordt zodat we taart kunnen gaan eten (we wilden naar de dierentuin in de bronx, maar vandaag brengt het slechtste weer dat ik heb meegemaakt in new york: wind, regen, wind, regen, hagel zelfs) lees ik de amerikaanse kranten online en merk ik dat mccain zeven dagen voor de verkiezingen reeds verloren heeft. het opvallendste nieuws stond in het new york times weekend magazine, alwaar in de verleden tijd over de campange van mccain wordt gesproken.

het feit dat de republikeinse langst zittende senator uit alaska, ted steven, schuldig bevonden is in een corruptie schandaal doet de grand old party ook niet veel goeds. bovendien brengt dit de mogelijkheid met zich mee dat de democratische partij 60 van de 100 zetels haalt in de senaat (je hebt 41 zetels nodig om initiatieven te blokkeren, maar zelfs dat aantal is nu moeilijk voor de republikeinen).

maar het nrc kan er ook wat van met het bericht over palin: waar eerst nog de positieve kanten van haar kandidatuur werd besproken (lekker volks, lekker anti-washington, lekker wijf), wordt nu nog enkel aandacht besteed aan wat palin allemaal fout heeft gedaan (en dat is een boel, aldus het nrc). aan de andere kant wordt er ook gesproken over haar kandidatuur voor president in 2012. nu ja, dat maakt de herverkiezing van obama dan alleen maar makkelijker.

1 opmerking:

Anoniem zei

Palin als president?

http://www.palinaspresident.us/