maandag 4 augustus 2008

niet meer dan 2000!

new york doet rare dingen met een mens. zaken waar je eerder nog je neus voor zou ophalen, of zaken waar je - als mens dan he - nooit bij stil zou staan: opeens zijn het vanzelfsprekendheden in het leven.

de trouwe lezer van deze blog weet dat ik in nairobi een tamelijk frequent bezoeker van de sportschool aldaar was resulterende in het verlies van enkele centimeters hier en daar. prima gelukkig was ik daarmee; ik loop nu graag naakt rond in mijn appartement terwijl ik af en toe uit het raam naar het fantastische uitzicht op de hudson rivier kijk (te pas en te onpas breng ik dat even ter sprake). kortom, ik ben tevreden met mijn lichaam. totdat je in new york komt. nou is het niet zo dat alle slankere mevrouwen mij doen twijfelen aan mijn vetinname, in het geheel niet zelfs, maar de continue vermelding van de hoeveelheid calorien bij alles wat je aanschaft, doet dat wel.

als je een ijsje koopt bij een schepijsmeneer eet je per bolletje minstens 300 calorien; ga je echter naar pinkberry dan kan je al voor 100 calorien per bekertje je ongenadig klem eten (en vet lekker dat het is!). ook bij de starbucks wordt een mens ongevraagd gewezen op de consequenties van het nuttigen van bijvoorbeeld een chocolate chunk cookie (420 calorien) of een espresso brownie (340 calorien). reuze vervelend vind ik deze neus op feiten drukselarij, en het leidde tot het bestellen van een salade tijdens het avondeten (een salade! terwijl ik ook marokkaans voedsel tot me had kunnen nemen!). voortaan laat ik me echter niet meer gek maken, ze kunnen me wat!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De calorieen of de amerikanen?

Anoniem zei

Haha, 2500... Wat is het soms toch fijn om een man te zijn ;-)