dinsdag 26 augustus 2008

m choice? really?

wat ik niet zo goed begrijp is dat ik helemaal naar new york vlieg, wat zeg ik, naar new york verhuis. dat ik mijn vriendje trouw zodat hij ook helemaal mee kan naar new york. dat ik mijn vrienden in nederland achterlaat. dat ik mijn best heb gedaan allerlei beurzen binnen te slepen om de 42.000 dollar aan collegegeld te betalen. dat ik de afgelopen drie weken elke dag naar college ben gegaan (drie keer per dag) om de stof van dit vak tot me te nemen.

en dat ik dan een multiple choice examen krijg!

m.c.vragen, lieve lezer, is een methode van tentaminering, doorgaans gebruikt door rechtenfaculteiten in nederland om te bezuinigen op docenten. want, zo gaat het idee, m.c.vragen kan je gewoon onder een computer leggen en die leest dan af of je het tentamen gehaald hebt of niet. in het ergste geval kijkt een studentassistent het tentamen na. aan de uva waren dat soort dingen normaal en ook nodig, want in nederland is er altijd een tekort aan geld voor het hoger onderwijs.

maar toch potverdorie niet hier aan columbia!? drie weken lang is ons ingepeperd dat er geen goed of fout antwoord is, dat een jurist altijd beide kanten van een zaak moet kunnen beargumenteren. argumenten, daar draait het hier om. vandaag kregen we tentamenvoorbereiding (nog zoiets: 'dit en dit moet je leren voor het tentamen', dat is toch propedeuse gedrag?) en toen zei de docent doodleuk: i know there are more answers to this question, but for the purpose of the exam, this should be the answer.

ik begrijp het gewoon niet goed.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heb je je gele sjaal meegenomen naar NYC?