zaterdag 10 mei 2008

danser (spreek uit als een frans werkwoord)

ik ga jullie iets vertellen wat wellicht jullie westerse wereldbeeld geheel zal veranderen. na deze log zal misschien niets meer hetzelfde zijn. het lezen ervan is derhalve geheel en al voor eigen risico. oke, daar komt het, houd u vast: niet alle afrikanen kunnen goed dansen (kleine tegemoetkoming voor diegene die nu niet meer weten waar ze het moeten zoeken: ik heb enkel kenianen geobserveerd).

gister was er een afscheidsfeestje van een collega bij eligibility die in khartoum gaat werken (hoofdstad sudan). afscheidsfeestjes betekenen hier: naar een danscafe om een uurtje of drie, heel veel gegrilde kip eten en dan dansen tot de nacht valt. het was een erg leuk feestje, want alle leuke mensen waren aanwezig en de kip was erg lekker (al liet ik een stukje op mijn net-aangeschafte-tussen-neus-en-lippen-door-ook-een-maat-kleiner-dan-voorheen-spijkerbroek vallen).

wat me opviel was dat iedereen danst: de meneer van het transport, de zwangere secretaresse van de baas, de post-rondbreng-man, iedereen. en ze dansen niet per se slecht: het bewegen gaat heel goed op de maat van de muziek enzo. maar om nou te zeggen dat ze allemaal heel goed dansen: nee, dat zeg ik dus niet. een aantal van mijn vooral jongere collega's danst echter wel fantastisch, en als de dj dan geheel op eigen initiatief 'wanna be starting something' van michael jackson gaat draaien (oke oke, ik had het aangevraagd), dan kan de avond niet meer stuk.

na het 'boem!' (van de nacht die viel) gingen we toch nog een poosje door.

Geen opmerkingen: