zondag 27 april 2008

vogeltje

het is een mooie zomerse zondagmiddag. nadat het de hele week zo af en aan geregend heeft, is het nu reeds twee dagen droog en aangenaam warm. de modder droogt langzaam op, de rivier die ik iedere ochtend oversteek is weer binnen haar oevers getreden en de plassen verdwijnen langzaam uit het straatbeeld. hoewel de gewassen nu eindelijk gaan groeien en het regenseizoen derhalve een zegen is voor kenia, ben ik toch meer te spreken over de zon die mijn bleke huid dient te kleuren.

na vanochtend te hebben gesport (en waarschijnlijk een spier in mijn kuit te hebben mishandeld, want hij doet ongenadig pijn), zit ik nu op kantoor te werken aan mijn scriptie. het is heerlijk rustig: het contrast met een doordeweekse dag kan niet groter zijn. net kwam er zelfs een vogeltje - geen arend - mijn kantoor binnenwippen. mijn scriptie vordert gelukkig gestaag, en dat is goed, want over vier weken moet 'ie af. inmiddels heb ik een deal met van de p. elke zondag sturen we een hoofdstuk naar elkaar; ik ben benieuwd of hij zich ook aan de afspraak zal houden...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lekker zo'n rustige zondag. Dat was voor vandaag ook mijn plan, wil het niet dat ik "overvallen" werd. Nee, niet door een vogel, alhoewel, maar door een horde "kippen". Een babyshower bij ons in de tuin voor L. Onwijs gezellig en leuk.
Dan gaat zo'n dag wel snel.
Spreek je snel weer.

Anoniem zei

Ik ga heel hard proberen om netjes iedere zondag iets af te hebben. Maar ben bang dat komende zondag nog niet gaat lukken. Maar daarna gaat er iedere zondag iets opgestuurd worden!