dinsdag 8 april 2008

terug in nairobi

en daar sta ik dan weer, met beide voeten op de rode grond in nairobi. na weer een vreselijke vlucht (helaas, van gin tonic ga ik niet slapen) kwam ik doodmoe aan in nairobi, alwaar mijn taxichauffeur vaststond in het verkeer en ik anderhalf uur moest wachten. in die tijd kreeg ik smsjes van het kantoor dat ik niet mocht komen, want men verwachtte dat er een demonstratie / opstand / rel zou komen van de vluchtelingen. vanwege incompetentie gingen we namelijk niet deze week weer open, maar pas de 21ste. ik was eigenlijk wel blij dat ik naar huis mocht en even kon douchen.

thuis bleek het huis inmiddels bezet door de rwandese schoonbroer en -zus van mijn amerikaanse huisgenoot. heel gezellig natuurlijk, maar niet als ik mijn slaapkamer niet in kan. die werd dan ook in allerijl ontruimt, waarna ik een klein tukkie ging doen. kleine tukkies worden groot: om vijf uur werd ik gewekt voor het diner. mijn nieuwe huisgenoten zijn erg vriendelijk, maar echt gezellig is het (nog) niet. als ik een mes laat vallen, of struikel over mijn tas, grossieren zij in verontschuldigingen. daarnaast mag ik niks doen, nog geen glas water voor mezelf halen. voel me licht ongemakkelijk. hopelijk wordt dat nog wat beter.

vanochtend ging ik wel naar kantoor, alwaar ik in een totale chaos terecht kwam. de gehele tuin ligt open omdat (nu al...) de kabels voor de elektriciteit worden getrokken. er was dus nog niet echt iets te doen, om elf uur werd ik weer naar huize gezonden. aangezien ik mijn blog wilde bijwerken (zie je wel, ik denk heus wel aan jullie), een fiets wilde kopen (waarvan akte!!! dankjulliewel voor de financiele bijdrage, oom j. en tante m. - foto volgt) en wat groente en fruit wilde aanschaffen, ging ik mooi nog niet naar huis. straks wel, en dan ga ik lezen in het boek dat ik van lieve lieve d. heb gekregen. ik moet weer even in de nairobi flow komen, misschien lukt het vanavond als ik naar pizza garden ga en arsenal - liverpool ga kijken. morgen meer over hoe het is om weer terug te zijn.

1 opmerking:

Anoniem zei

He Eef

Even acclimatie-bijkomen weer in Nairobi zo te lezen. Het zit je niet mee met he vliegen, maar gelukkig ben je weer heel huids aangekomen. Je kon in ieder geval meteen een beetje cultuur "thuis" opdoen van de rwandesen.
Veel succes weer met werken en we kijken weer uit naar je verhalen.
Liefs
Maaike