donderdag 3 april 2008

stilte...

vanochtend bijna te laat gekomen bij mijn fulbright gesprek. wat ben ik toch ook een druif. maar het gesprek van 12 minuten ging best goed, ik kan altijd het ijs breken met de opmerking dat ik secretaris-generaal van de verenigde naties wil worden. volgende week via mail krijg ik de uitslag, en natuurlijk zal ik dat dan weer publiceren. direct. as soon as possible. voorwaarde is natuurlijk wel dat het internet op kantoor in nairobi het dan weer doet.

zondag ga ik weer terug, en dat is maar goed ook, want inmiddels voelt het alsof ik nooit ben weggeweest. ik kan wel met een glimlach op mijn lippen luisteren naar gesprekken tussen nederlanders. zoals deze, in een eetcafé waar ik afgelopen maandag van een kaasfondue genoot:

[het scenario: twee mannen van net over de dertig, zittend aan de bar]
'x is verhuisd naar amstelveen'
'ja, ja, dat hoorde ik'
'ja, heb hem geholpen'
---stilte---
'heb je nederland-oostenrijk nog gezien vorige week'
'ja, goede wedstrijd'
'oh, vond ik niet'
'tja'
---stilte---

en zo verder, und so weiter. het was echt een inspirerend gesprek. de gesprekken in nairobi zijn niet per se intellectueler hoor. maar het afrikaanse accent maakt het toch een stuk leuker om naar te luisteren.

Geen opmerkingen: