zaterdag 5 januari 2008

give me hope

als je leven afhangt van het zien van rode auto's, dan zie je plots overal rode auto's. nu hangt mijn leven gelukkig nergens vanaf, maar ik wil wel heel graag zo snel mogelijk naar kenia. en dus zie ik overal nieuwsberichten dat het steeds rustiger wordt en de situatie in met name nairobi verbetert. zoals het bericht op ccn, dat stelt dat president kibaki een regering van nationale eenheid wil en dat zijn opponent odinga best bereid is tot onderhandelen.

zaterdag was het relatief rustig in nairobi en gingen mensen weer aan de slag met hun dagelijkse beslommeringen. via email had ik contact met een mevrouw waar ik wellicht kon logeren; haar man was jarig op 31 december, maar toen konden ze niet uit eten. gister weer wel. dit soort berichten klamp ik vast, in de hoop dat de ambassade ze ook leest.

ondertussen hebben de onrusten van de afgelopen week voor een hoop ellende gezorgd: niet alleen zijn er ruim 300 mensen overleden, ruim 250.000 mensen zijn gevlucht en nog velen anderen hebben geleden onder het uitgebarsten geweld. ook nederland heeft 1,5 miljoen euro aan noodhulp beloofd. dat is tenminste iets.

Geen opmerkingen: