vrijdag 4 januari 2008

de ambassade

deze ochtend kreeg ik een mail van unhcr met de boodschap dat de veiligheidssituati in nairobi nog steeds niet op het niveau zit waarop gewoon gereisd kan worden. als ik nu toch zou gaan, dan zou ik nergens tegen verzekerd zijn (wat nogal vervelend is in afrika). ik moet dus wachten tot de nederlandse ambassade groen licht geeft om weer naar kenia te reizen. deze was er als de kippen bij met een negatief reisadvies, omdat ze niet zitten te wachten op een gewonde - laat staan een dode - nederlander: dat brengt een hoop gedoe met zich mee. het zal dus nog wel even duren voordat ik groen licht krijg.

ondertussen krijg ik veel goed bedoelde adviezen om toch vooral in nederland te blijven, of desnoods bij de unhcr in genève te gaan werken. maar als je ergens dood kan gaan, dan is het wel in genève van de verveling. maar goed, nairobi zit nog steeds als nummer 1 in mijn hoofd. wellicht dat een ander afrikaans land (vluchtelingen genoeg, zou je zeggen) ook tot de mogelijkheden behoort. ondertussen lijkt de onrust in nairobi iets af te nemen, onder andere door de grote aanwezigheid van de politie.

Geen opmerkingen: