zaterdag 22 november 2008

ook geen tofu

als het eerst koud is, dan moet het toch ook weer warm worden. dat is een natuurwet, volgens mij. waarom geldt deze wet niet in het new yorkse? het was gister heel koud, en die dag daarvoor ook. dan zou het vandaag dus weer warm moeten zijn. het tegendeel is waar. potverdrie. en als het nou warm binnen is, dan is het nog geen probleem. op mijn rug staat echter een gure wind in te beuken omdat op de plek waar de - in de zomer heel aangename - airco in de muur zit, er ook een aantal niet dicht te maken gaten zitten.

niet getreurd: morgen wordt ie eruit gehaald. en dan kan het raam gewoon weer dicht. ik snap dat het allemaal lastig voor te stellen is hoe het er nou precies uitziet, maar geloof mij maar: het is koud en tochtig en vervelend. sorry van het gezeur hoor, maar ik moet vandaag mijn midterm voor het vak 'law of genocide' aftypen en het lukt maar niet. dan zeur ik graag over tocht op mijn rug.

ondertussen gaat groenlinks vandaag ook nog eventjes stemmen over een beginselenprogramma die vlees noch vis noch tofu is. een groepje kritische leden, genaamd kritisch groenlinks, deed haar naam eer aan en was erg kritisch in een stuk in de volkskrant: we moeten weer groen en links worden (hup, uit de navo! wat een fantastisch idee: als de veiligheidsraad weer eens geen beslissing neemt omdat china of rusland of de vs dwarsligt, dan heb je lekker ook geen navo meer waarop we terug kunnen vallen. jeehee!). dus kom op congres! maak er een mooi compromis van.

Geen opmerkingen: