zondag 2 november 2008

samengeraapt stukje

een chronologie uit new york.

vrijdag was halloween, wat hetzelfde bleek als carnaval - stom! kleine kindjes verkleden zich doorgaans als batman, spook of prinses. en nog kleinere kinderen worden door hun ouders als beer aangekleed (ok, dat is wel een beetje schattig). vrouwen van mijn leeftijd en daarboven hadden veelal het thema 'sexy verpleegkundige / agente / soldate' gekozen, waar de mannen als 'iets met bloed' door de straten van new york liepen. als ik volgend jaar nog in de stad ben, dan ga ik helemaal in het groen en dan ben ik een 'kikkererwt die aan de falafel is ontsnapt'.

zaterdag was mijn verjaardagsdineetje bij een ethiopisch restaurant. met 11 vrienden ging ik eten om vervolgens te gaan poolen (ik had namelijk gezegd dat ik daar heel goed in was, en dat is niet zo - dat weten mijn vrienden nu ook). en dan vandaag de marathon. leuk hoor, al die mensen die heel hard door de vijf buurten van new york rennen. het herinnert me aan het feit dat ik al een poosje niet gesport hebt.

maar bovenal! nog twee dagen voor de verkiezingen. ik hoorde dat de media in nederland er niet echt mee bezig zijn, dus het zal wel een beetje langs jullie heen gaan. ik schrijf er dinsdag iets over ok? jullie moeten de uitkomst toch van iemand vernemen, dunkt me.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Tja, mijn sublieme poolprestaties gaan ook achteruit als ik wat gedronken heb...Maar is dat eigenlijk niet met alles zo waarbij je moet presteren?

En inderdaad, er is in Nederland totaal geen aandacht voor de verkiezingen in de VS. Wat voor verkiezingen zijn het eigenlijk?

Unknown zei

Verkiezingen?

En mijn kikkererwten zijn altijd een soort beige. Maar de binnenkant van falafel (toch gemalen kikkererwten) is wél groen... een mysterie!