zondag 9 november 2008

de kelder

ik studeer graag in de kelder. tussen de draaiende wasmachines en brommende drogers vervliegen alle gedachten aan leuke dingen en kan ik me bijzonder goed concentreren op zelfs de moeilijkste teksten. het licht van de tl-buizen is optimaal, de raamloze ruimte is kaal genoeg om niet afgeleid te worden door weersomstandigheden of langsrijdende auto's en de frequente aanloop van medebewoners die hun was doen zorgt ervoor dat ik niet continu uit mijn neus zit te eten.

het is een beetje eigenaardig misschien. ik heb niemand anders het zien doen. en gister werd ik vriendelijk gevraagd een stukje op te schuiven zodat de mevrouw haar witte was kon opvouwen. maar ik schiet zo lekker op als ik beneden zit! gister las ik twee teksten over global governance, de een nog saaier dan de ander. met mijn thermoskan thee en vijftig cent voor de snoepmachine hield ik het ruim vijf uur uit. de tekst vandaag over de afrikaanse conventie van mensenrechten kosste me wat meer moeite, maar dat was voornamelijk omdat er een kakkerlakje over de vloer liep en telkens net te dicht bij mijn schoenen kwam. met een half oog op dit beestje (die ik niet dood durfde te maken) en de rest van mijn ogen op mijn boek lukte het toch om het af te krijgen. volgend weekend zit ik er weer!

1 opmerking:

Anoniem zei

Die 010 supporters komen toch ook echt overal...