vrijdag 2 mei 2008

'feest'dag

sorry lieve lezers, voor het zeurverhaaltje van gister. nu ik eigenlijk bijna alles met u deel door middel van dit forum, komt u ook achter de minder leuke kanten van mijn persoontje. u zou het niet zeggen, natuurlijk, zo op het eerste gezicht, maar ook ik ben wel eens chagrijnig. u denkt nu: neeeeeee, evelien, dat stralende zonnetje!? maar het is echt waar. heus.

ik heb er wat gedachten aan gewijd, waarom ik zo uit mijn normaal gesproken innemende en vrolijke humeur was. ik denk dat het komt door de dag van de arbeid. er zo over nadenkend vind ik geen enkele feestdag leuk. met kerstmis ben ik het liefst in een moslimland waar het verboden is kerstbomen te bezitten, met oud-en-nieuw wens ik altijd met een zak over mijn hoofd onder de dekens te zitten, pasen en hemelvaart dienen maar afgeschaft te worden en op koninginnedag kan ik mezelf haast niet in de hand houden: ik moet en zal al die oranje mutsen en sjalen in de brand steken.

zijn er meer mensen die een hekel hebben aan al deze verplichte vrolijkheid of ben ik de enige die het liefst gewoon doorwerkt en mijn eigen feestdagen bepaal (bijvoorbeeld als de eerste groene blaadjes aan de bomen komen, of als het de hele dag regent en ik dus geen zin heb om het huis uit te gaan: klinkt als een prima feestdag, nietwaar?).

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wanneer het zonnetje weer begint te schijnen, is het toch al een feestje?
Dan moet jij maar het zonnetje blijven, dan is het altijd feest!!!

Anoniem zei

Deze ontboezeming is mij uit het hart gegrepen. Maak je geen zorgen, de anderen zijn afwijkend!
;-)
En sterkte die laatste weekjes Afrika!

Anoniem zei

"Holidays are an expensive trial of strength. The only satisfaction comes from survival."

You just are not strong enough...

Groet,
VdP
(een groot voorstander van feestdagen)

Anoniem zei

Ik ben juist blij met al die feestdagen kan ik tenminste de tuin eens helemaal overhoop halen en opnieuw inrichten.

Rob