donderdag 3 januari 2008

logboek: het is donderdagnacht...

kwart over twaalf op donderdagnacht: als ik niet verstandig was geweest, zat ik nu in het vliegtuig ergens boven zuid-spanje. dan zou ik over zeven uur aankomen op het vliegveld van nairobi. en dan zou ik proberen een taxi te vinden die mij naar mijn hostel zou willen brengen (bij de sisters of the precious blood, is heel veilig volgens unhcr). maar niks van dat al: ik zit - ziek en wel, en wat dat betreft is het goed dat ik niet nu in een vliegtuig zit - op de bank in amsterdam naar één of ander suf programma te kijken.

het is tamelijk dubbel: ik baal ontzettend dat ik niet nu naar nairobi kan. maar ik vind het nog veel en veel erger dat het nu juist in kenia, een land dat als voorbeeld voor de rest van afrika kon dienen, uit de hand loopt. het zou zo fantastisch zijn geweest als deze verkiezingen goed waren gegaan, als het mogelijk zou zijn om gewone verkiezingen te houden op een continent waar de democratie zo wankel is. maar het is weer niet gelukt en dat is een ramp. een ramp voor de kenianen, maar ook voor de rest van afrika.

Geen opmerkingen: