maandag 14 januari 2008

blazoen

tot zover de carrière van elke nederlandse vrouw die evelien, eveline of evelyn heet en die bij de verenigde naties wil werken. met dank aan mevrouw herfkens, inderdaad, eveline, hoofd bij het ontwikkelingsprogramma van de vn (undp). in het kort: de nederlandse overheid heeft haar 7000 dollar appartement in new york betaald (mét balkon, want anders word je claustrofobisch, dat weet iedereen...) wat niet mocht van de vn. en meer van dat soort dingen.

ik weet niet zo goed wat ik van haar moet denken, of van haar gedrag. ze lijkt me een harde, pittige tante, licht arrogant wellicht. maar de onnozelheid die ze veinst ('ik wist het echt niet!') past haar niet. we zullen wel zien hoe snel dit overwaait, maar ik vrees voor de status van nederland bij de vn (na melkert, lubbers, pronk en nu herfkens). ze hebben allemaal heel goede dingen gedaan of doen dat nog steeds, maar op ieders blazoen zit een smet, al dan niet terecht. jammer hoor.

Geen opmerkingen: